Home » Other

Abeltje boekbespreking!!!

Submitted by on December 24, 2010 – 13:39No Comment

Abeltje van Annie M. G. Schmidt

Hallo allemaal. ik heb mijn boekbespreking over het boek Abeltje van Annie M.G. Schmidt op mijn blog gezet!!! Ik kreeg voor mijn boekbespreking een 8 en de juf was er tevreden mee! Hier zie je mijn boekbespreking en plaatjes!

Over het boek

Hallo, ik doe mijn boekbespreking over het boek Abeltje. Het is een heel leuk en spannend en avontuurlijk boek. Er zit veel avontuur en spanning in, nou ja, spanning misschien ook wel iets minder, maar tocht een leuk boek. Ik geef dit boek een 8.5, het is niet het beste boek, maar toch wel spannend, en dus geef ik een best hoog punt voor dit boek. Ik raad het aan voor kinderen die van avontuur houden. Het is een best dik boek, maar dat geeft niets, want daar staan best wel grote letters in. Ik heb dit boek uit de bibliotheek gehaald.

Korte samenvatting

Dit boek gaat over Abeltje, een doodgewone liftjongen. Het is een heel bijzondere dag. Vandaag wordt het grote warenhuis Knots geopend. En Abeltje mag liftjongen worden. Hij mompelt wat in zijn hoofd. O, kijk, daar zijn al de eerste klanten! Er stappen een paar mensen in de lift. In de lift zit er zo’n knop. Zo groot en zo groen en zo geheimzinnig, Abeltje heeft zich de hele tijd ingehouden maar hij neemt een beslissing. Hij drukt maar op deze knop. Iedereen schrikt op in de lift want de lift zoeft met volle vaart naar boven. Uit eindelijk vliegt de lift het warenhuis uit. Verder moet je maar zelf lezen als je wil weten hoe het afloopt!

Over de schrijfster

Annie M. G. Schmidt

Annie M. G. Schmidt

Annie M.G. Schmidt is geboren op 20 mei 1911 in Kappele in Zeeland. Ze overleed in 1995 in Amsterdam. Ze was een heel beroemd schrijfster in haar eigen tijd door boeken zoals” Pluk van de Peterflet en “Jip en Janneke”. En ze schreef kleine gedichtjes of versjes toen ze al kleuter was!!! Haar eerste versje gaat zo: Er was eens een kat, hij zat op zijn gat, er was eens een hond, hij zat op zijn kont. En nou moet je voorstellen, wij zitten nu met computers, tv’s enzovoort, maar in die tijd hadden ze nog geen een van die dingen! En dus moest de schrijfster alles zelf opschrijven!!!

Hoofdpersonen!

De hoofdpersonen zijn: Abeltje, de liftongen, Laura, de vriendin van Abeltje, Meneer Tump van het Anti-Motten bedrijf en als laatste Mevrouw Klaterhoen, van het zangklasje.
Bedankt voor het luisteren!!!